Bisnesmedian tulinen brändi esiin uudella ilmeellä

Mitä teimme

Web design: konsepti, UX, ilme
Markkinointi: mitattavat tavoitteet, analytiikan käyttöönotto, evästehallinta
Web toteutus

Alusta

WordPress

Asiakkaasta

Bonfire.fi on digitaalinen bisnesmedia, jossa suomalaisen liike-elämän vaikuttajat tuottavat ajankohtaisia sisältöjä blogikirjoitusten, videoiden ja podcastien muodossa. Bonfiren tavoitteena on toimia äänitorvena vaikuttajille ja tarjota yksi alusta tärkeimpien liike-elämän sisältöjen kuluttamiseen.

Projektista

Digitaalinen bisnesmedia Bonfire tarvitsi uuden WordPress-sivuston, joka on selkeämpi, tyylikkäämpi ja käyttäjäystävällisempi. Uudelle sivustolle luotiin brändiä kuvaava rohkeampi visuaalinen ilme, ja suuren sisältömäärän vuoksi panostettiin erityisesti käytettävyyteen.

Verkkopalvelun suurimmat ajurit olivat sekä brändin visuaalisen ilmeen johdonmukaistaminen että suuren sisältömäärän jäsentely selkeämmäksi ja paremmin käytettäväksi kokonaisuudeksi.

Aiemman Bonfiren verkkosivuston visuaalinen ilme ei vastannut Bonfiren brändin rohkeaa ja näkemyksellistä identiteettiä. Uuden sivuston visuaalinen ilme suunniteltiin vastaamaan paremmin Bonfiren brändillistä muutosta blogialustasta kaikenkattavaksi verkossa toimivaksi bisnesmediaksi. 

Toteutuksen erityispiirteet

  • Sisällön löydettävyyden ja sivuston käytettävyyden haasteen ratkaiseminen yhteisillä työpajoilla.
  • Sisältörikas mediasivusto, jossa kategoriat ja sisällön looginen jaottelu erityisen tärkeää.

Sisällön löydettävyys

Mittavalle bisnessisällölle selkeä rakenne

Suurimpia syitä sivuston uudistamiselle oli ottaa isoja harppauksia eteenpäin käytettävyyden sekä sisällön löydettävyyden osalta. Bonfiren vanha sivusto ei sellaisenaan enää palvellut suurempaa mediakäyttöä.

Löydettävyydessä ja käytettävyydessä sivuston uusi rakenne oli avainasemassa uudistuksen onnistumiselle. Sivustolla panostettiin erityisesti sisällönhallinnan mukavuuksiin kuten muokattavuuteen ja joustavuuteen, jolloin ylläpidettävyys nousi täysin uudelle tasolle. Suuri määrä sisältöä järjesteltiin loogisesti sivustokävijöiden tavoitteet huomioiden, jolloin kävijät löytävät juuri itseään kiinnostavaa sisältöä nopeammin ja helpommin. 

“Harvojen kumppaneiden kanssa on ollut niin hyvä tekemisen flow. Ei pidä koskaan aliarvioida prosessin miellyttävyyden merkitystä, mikä tällaisissa suht intensiivisissäkin projekteissa on hyvin tärkeää. Ei ole kaihertanut kertaakaan, kun kalenterissa lukee palaveri MEOMin kanssa”

Harri-Pekka Pietikäinen
päätoimittaja, Bonfire.fi -bisnesmedia & Luova kustannuspäällikkö, Bonfire Books