Designtalo
Designtalo.fi — Markkinoinnin tärkein työkalu ja erottuva brändi
Mitä teimme
Strategisen pohjan kirkastus, ilmeen päivitys, web design, sisältötyö, tekninen toteutus, brand book, analytiikka & SEO
Alusta
WordPress, multisite-toteutus
Asiakkaasta
Designtalo on Suomen johtavia muuttovalmiiden omakotitalojen valmistajia. Designtalo on osa DEN Finland -konsernia. DENillä työskentelee yli 400 ammattilaista.
Designtalo on rakentanut 30 vuoden aikana yli 7000 suomalaista omakotitaloa.
Yhteistyöstä
Erinomaisesti sujunut yhteistyö toisen DEN-brändin, Finnlamellin kanssa jatkui Designtalon brändin ja sivuston puitteissa. Tavoitteina oli kirkastaa Designtalon brändiä, luoda optimoitu ja suorituskykyinen markkinoinnin työkalu sekä kasvattaa myyntiä konvertoivalla verkkosivustolla.
Sivuston julkaisun jälkeen yhteistyö on jatkunut sisältötyöllä, sivuston hyvinvoinnin tilaa mittaavalla monitorointipalvelulla sekä jatkuvan kehityksen suunnitelmalla.
Lähestyminen
Verkkosivusto osana monimuotoista ostopolkua
Kuten B2B-ostajankin, myös yhtä elämänsä suurimmista ostosta tekevän kuluttajan ostopolku talon hankinnassa voi olla pitkä ja monimuotoinen. Uuden sivuston pohjatyönä kirkastettiinkin strategista pohjaa: kohderyhmiä ja brändin erottautumistekijöitä. Näiden pohjalta pystyttiin hahmottamaan asiakashankintaa tukevia sivuston käyttäjäpolkuja sisältöineen ja konversiopisteineen.
Haaste ja ratkaisu
WordPress-sivusto asiakashankinnan vauhdittajaksi
Modulaarisesti rakennetulla WordPress-sivustolla panostettiin monikäyttöisiin mutta joustaviin sisältölohkoihin, jotka helpottavat markkinointitiimin arkea sisällönhallinnassa.
Käyttäjäpolkujen, sisältöjen ja lohkojen suunnittelu kulkivat käsi kädessä asiakkaan sekä MEOMin sisältöammattilaisen, suunnittelijan ja kehittäjän yhteistyössä, jolloin huomioitiin kokonaisuus markkinoinnin tarpeista viestikärkiin ja visuaalisiin elementteihin.
”MEOMin kanssa kaikki meni jälleen sivustouudistuksessa sujuvasti ja yhteistyö oli ilahduttavan helppoa. Sama tuttu tyyli jatkuu sivuston julkaisun jälkeen monitorointipalvelun ja muun jatkokehityksen parissa”
Elina Kylmäluoma
Digital Success Manager, DEN
Erityispiirteet
Useamman sivuston multisite ja jatkuvan kehityksen kumppanuus helpottavat arkea
MEOMin tiimillä oli Finnlamellin yhteistyöstä syntynyttä aiempaa ymmärrystä DEN Groupin liiketoiminnan erityispiirteistä ja tavoitteista, mitä tutun ja luotettavan tiimin lisäksi, pystyttiin hyödyntämään brändin ja sivuston strategista pohjaa kirkastaessa. Sivuston lisäksi toteutimme Designtalolle brändiohjeistuksen eli brand bookin, jolloin brändin jalkauttaminen eri kanaviin ja materiaaleihin yhdenmukaisesti on asiakkaalle mahdollisimman selkeää.
DENin sivustot, Finnlamelli ja Designtalo, pystyttiin myös yhdistämään samaa teknistä pohjaa käyttäväksi multisite-toteutukseksi, joka on arjessa asiakkaalle helposti hallittava kokonaisuus kun saman tiimin vastuulla on useampi sivusto.
DENin brändien kanssa olemme jatkaneet yhteistyötä sivustojen julkaisun jälkeen yhdessä hahmotellulla jatkuvan kehityksen suunnitelmalla. Yhdessä tekeminen sisältää muun muassa sivuston hyvinvoinnin tilaa ja hakukonenäkyvyyttä raportoivan kuukausittaisen monitorointipalvelun, viikottaista sisällöntuotantoa sekä sivustojen teknistä ja visuaalista kehitystä.