Referenssi

Finnlamelli – verkkosivusto vaikuttavana kosketuspisteenä yhdessä elämän suurimmista ostopäätöksistä: oman kodin rakentamisessa. 

Mitä teimme

Web design, tekninen toteutus

Alusta

WordPress

Projektista

Suurimpana tavoitteena sivustouudistuksessa oli asiakkaiden huomioiminen paremmin ostoprosessin eri vaiheissa.

Siihen tähtäsi hakukoneoptimoitu ja suorituskykyinen sivusto konversiopisteineen, tärkeimmän toiminnallisuuden, talomallihaun, parantaminen sekä läpi sivuston huomioitu mobiiliystävällisyys.

Tavoitteisiin vastattiin myös Finnlamellin viestikärkiä teroittamalla, painottaen rakentamisen helppoutta ja huolettomuutta. 

Finnlamellin ainutlaatuisuuden ytimessä on lupaus tarjota muuttovalmiilla hirsikotikonseptillaan asiakkailleen helppoa ja huoletonta rakentamista.

Geneerisestä markkinasta erottautumisessa avainasemassa on Finnlamellin asiakkaiden ja liiketoiminnan syvempi ymmärtäminen

Brändi verkkosivustolle

Brändityö sivuston suunnittelun perustuksena

Finnlamellin ainutlaatuisuuden ytimessä on lupaus tarjota muuttovalmiilla hirsikotikonseptillaan asiakkailleen helppoa ja huoletonta rakentamista, lopputuloksena terveellinen koti.

Geneerisestä markkinasta erottautumisessa avainasemassa on Finnlamellin asiakkaiden ja lliiketoiminnan syvempi ymmärtäminen, joten paneuduimme brändityössä positiointiin, ydinviesteihin, kohderyhmiin sekä visuaalisen identiteetin palasiin.

Brändityön aikana kertyneellä ymmärryksellä puettiin Finnlamellin ainutlaatuisuus teemaksi “elävästä metsästä elämäsi kodiksi”.

Finnlamellin ainutlaatuisuuden ytimessä on lupaus tarjota muuttovalmiilla hirsikotikonseptillaan asiakkailleen helppoa ja huoletonta rakentamista.

”Nyt brändimme puhuu johdonmukaisesti kanavasta toiseen. Saimme MEOMin tiimin kanssa kiteytettyä sekä Finnlamellin luonteen että ratkaisut asiakkaiden tarpeisiin uudeksi ilmeeksi ja selkeiksi viesteiksi. Markkinoinnin kehittämiselle on huikea pohja verkossa!”

Elina Kylmäluoma
Digital Success Manager, DEN

Sisältötyö

Ajatuksella rakennettu sisältö, joka erottuu

Hirsitalorakentamisen muuttovalmius on yksi Finnlamellin suurimpia kilpailuetuja, mitä haluttiin nostaa esille korostamalla lyhyttä rakennusaikaa ja rakentamisen helpoutta. Teeman takana on myös ajatus siitä, että matka metsästä kodiksi on lyhyt, prosessi on huoleton ja lopputuloksena on ekologinen oma koti.

Elämän tärkeimmän hankinnan teema oli myös tärkeä osa koko sivuston luomaa tunnetta kävijässä. Tematiikka antoi suuntaa sille, miten teksti ja kuvat yhdistyvät luomaan rauhallista tunnelmaa, sekä sivustolla että suunnittelemassamme talokirjassa. Lisäksi Finnlamellille suunniteltiin ja toteutettiin yhteistyön aikana teeman mukaiset brändikuvat.

Sisältötyötä tehtiin viikottaisessa yhteistyössä asiakkaan kanssa. Hakukoneoptimointi oli tärkeässä roolissa, ja hyödynsimme laajasti avainsanatutkimusta ja sivustoanalytiikkaa verkkosivustosisältöjen suunnittelussa ja tuottamisessa.

Toimivan sivustorakenteen keskiössä ovat selauskokemus ja käyttäjäpolut. Kävijäpolkujen suunnittelussa huomioidaan, missä järjestyksessä sisältö esitellään kävijälle eri laskeutumispisteet huomioiden.

Finnlamellin sivustouudistuksessa sisältöasiantuntija ja designer tekivät tiivistä yhteistyötä, joten sivustorakenne ja sisällöt konversiopisteineen muodostavat johdonmukaisen kokonaisuuden visuaalisen ilmeen kanssa. 

Käyttäjäkokemus

Fokuksessa käyttäjäkokemuksen ja markkinoinnin kehittäminen

Finnlamellin sivustouudistuksessa huomioitiin uudistetut talomallistot, joiden esittelyyn erilaisille ostajille tarvittiin selkeämpiä käyttäjäpolkuja.

Käyttäjän liikkuessa erilaisten talomallistojen parissa talomallihaku on sivustolla bisneskriittinen. Tärkeimpänä toiminnallisuutena talomallihaku päätettiin uudistaa kokonaan, jotta se olisi helppokäyttöisempi sekä käyttäjälle että joustavampi sivuston ylläpitäjille.

Haun UX-suunnittelussa panostettiin laatuun testattavan prototyypin avulla. Prototyypillä saimme testikäyttäjiltä arvokasta tietoa, jonka perusteella hausta pystyttiin viilaamaan yksityiskohtia myöten käyttäjilleen mahdollisimman intuitiivinen jo julkaistavaan versioon.