Referenssi

Hopkins

Hopkins

Mitä teimme

Web Design ja tekninen toteutus

Alusta

WordPress

Asiakkaasta

Hopkins on vuonna 2016 perustettu digitaalisen markkinoinnin toimisto. He kasvattavat asiakkaidensa liiketoimintaa digitaalisen mainonnan, hakukoneoptimoinnin, markkinoinnin automaation ja analytiikan avulla.

Hopkinsin palveluksessa on lähes 40 asiantuntijaa. Yrityksen kotipaikka on Helsinki.

Projektista

Hopkins oli työstänyt brändi-identiteettiään yhdessä Hasan & Partnersin kanssa. Seuraavaksi tuli päivittää verkkosivusto, jolla tämä uudistunut ilme tulisi eläväksi.

Brändi-identiteetin ohella uudistustarvetta oli verkkosivuston teknisellä puolella. Verkkosivusto rakennettiin tukemaan paremmin palveluiden esittelyä ja muun muassa teknistä SEOa.

DESIGN JA TEKNIIKKA

Enemmän irti verkkosivustosta

Verkkosivuston uudistamista tahditti brändiuudistus, jonka Hopkins teki yhdessä Hasan & Partnersin kanssa. Kun uudistuva ilme tuodaan sivustolle, tulee eteen aina kysymys: tehdäänkö vanhan päälle vai rakennetaanko sivusto täysin uudelleen.

Hopkinsin tapauksessa lähdettiin luomaan uutta. Vanha sivusto oli page builderilla toteutettu eikä vastannut niitä tarpeita, joita täysimittainen digitaalinen markkinointi edellyttää teknisen SEOn ja sivuston näppärän päivittämisen osalta.

Digitaalisen markkinoinnin ammattilaisina Hopkinsilla on luonnollisesti kovat vaatimukset verkkosivustolle asiakashankinnan työvälineenä verkossa.

Hopkinsin palveluiden esittelyä suunniteltiin siten, että sivuja on mahdollisimman tarkoituksenmukaista hyödyntää mainonnassa ja markkinoinnissa, kanavien ja tarpeiden mukaisesti.

Aktiivisessa sisällöntuotannossa artikkelien kategoriat ja keskinäinen linkitys korostuvat. Markkinoinnin toimenpiteiden jouhevoittamisen ohella tavoite on myös liidien määrän ja laadun kasvattaminen.

“MEOM sai hyvin uudesta brändistämme kiinni ja sivuston suunnittelussa sitä sovellettiin taitavasti verkkosivustokontekstiin sopivaksi. Se oli tosi arvokasta meille.”

Hannele Leivo
Marketing & Client Lead, Hopkins

HOPKINS + MEOM

Toimistoyhteistyön voittajia ovat asiakkaat

Verkkosivustouudistuksesta vastaavaa markkinointipäättäjää varmasti stressaa epävarmuus siitä, että saako yhdeltä toimistolta kaikkea tarvitsemaansa, vai onko sittenkin palveluita hankittava useammalta toimistolta.

Usein brändiuudistus tehdään yhdessä luovan toimiston kanssa. Sivustouudistukseen on oma web designiin, tekniikkaan sekä verkkosivustostrategiaan ja -sisältöön erikoistunut toimisto. Kolmantena tekijänä, sivustouudistuksen jälkeen keskeistä roolia ottava digitaalisen markkinoinnin toimisto.

Jos sivustouudistuksesta vastaava ei tunne tekijäkenttää eikä ole suosituksia, on jokaisen toimiston valinta oma prosessinsa ja riskinsä. Myös toimistojen välinen yhteistyö ja suunnittelun sekä kokonaisuuksien handover sisältää yhtä lailla uhkia kuin mahdollisuuksia.

MEOM ja Hopkins ovat pitkään jo ratkaisseet tätä ongelmaa kehittämällä yhteistyömallia, jossa verkkosivustoasiakkaiden on helppo valita markkinoinnin kumppani ja päinvastoin. Yhteistyö on rakennettu helpoksi paitsi sivustoprojektin ja julkaisun osalta, myös jatkokehityksen vuosina, jota suurin osa verkkosivuston elinkaaresta on ajallisesti.

Nykyaikaisten digitoimistojen tulee osata työskennellä yhdessä. Vakiintuneessa yhteistyössä toimistot, tässä tapauksessa Hopkins ja MEOM, ovat myös toistensa laadun takeena. Toimistokumppania on helppo suositella ja yrityksellekin päätös on helpompi, kun yhteistyöllä on referenssein todennettua menestyksekästä historiaa.

“Oli sellainen olo projektissa, että meitä kuunneltiin ja MEOM sai hyvin briiffistä kiinni. MEOM toimi sen mukaisesti ja toi oman näkemyksensä siihen lisäksi.”

Hannele Leivo
Marketing & Client Lead, Hopkins