Referenssi

Oi.fi – Yhteispelillä ylivertaiseen asiakaskokemukseen

Mitä teimme

Design, tekniikka, SEO & analytiikka 

Alusta

WordPress

Asiakkaasta

Oiva Isännöinti on perustettu vuonna 2021. Uuden valtakunnallisen isännöintikonsernin taustalta löytyy useita alan pitkän linjan toimijoita.

Oivan Isännöinnin johtoajatuksena ovat läpinäkyvyys ja asiakaspalvelu. Palvelussa keskeistä on helppous ja digitaalisuus. Erityisesti tästä syystä moitteettomasti toimiva verkkosivusto on tuiki tärkeä.

Projektista

Uuden isännöintiyrityksen brändi-identiteetin suunnitteli mainos- ja designtoimisto 358. MEOM toi uuden brändi-ilmeen verkkosivustolle tiiviillä yhteispelillä Oivan ja 358:n kanssa.

Sivuston ilmeen ja fiiliksen ohella tärkeää olivat asiointipolut ja käytettävyys, sekä taloyhtiöasiakkaiden hankintaan keskittyvä hakukoneoptimointi. Yhteistyö jatkuu jatkokehityksen merkeissä.

Brändi ja verkkosivusto

Toimistojen yhteistyöllä uudesta brändistä eheämpi

Suunnittelimme Oivan brändi-identiteetin ja verkkosivuston visuaalisen ilmeen tiiviissä yhteistyössä bränditoimisto 358:n kanssa.

358:lla oli vetovastuu identiteetistä ja MEOMilla sivuston ilmeestä. Kokonaisuutta hiottiin yhdessä aktiivisella yhteydenpidolla. Näin lopputulos on erityisen yhtenäinen ja siten vaikuttavampi.

Verkkosivustotoimittajan ja bränditoimiston välinen yhteistyö toimii erinomaisesti silloin, kun sovitaan selkeät vastuut ja toteutus aikataulutetaan kunnolla toimistojen kesken.

Näin asiakaskin pääsee helpommalla, samalla kun työn tulokset ovat varmemmin sitä, mitä lähdettiin tavoittelemaan.

“Vedän markkinointia yksin yrityksessämme, joten tällaisen projektiryhmän saaminen, joka MEOMilta tuli käyttööni, oli unelmien täyttymys. Ihan lottovoitto asiakkaan näkökulmasta!”

Nina Auvinen
markkinointipäällikkö, Oiva Isännöinti

Ihmiset edellä

Oivan uudessa brändi-identiteetissä halutaan korostaa ihmisläheisyyttä. Isännöintitoimisto on apunasi, ihmisinä ja ystävällisinä ammattilaisina, ei kasvottomana korporaationa. 

Visuaalisesti tätä fiilistä rakennetaan rauhallisella ja lämpimällä värien käytöllä, sivustoa varta vasten otetuilla aihekuvilla, sekä toimialaa symboloivilla graafisilla elementeillä, kuten avaimenkolon muotoisilla kuvarajauksilla.

“Itsestäänselvyyksiin ei tarvitse kuluttaa aikaa taikka rahaa, vaan fokus voidaan pitää täysin riman nostamisessa ja uusien verkkosivujen wow-efekteissä. Yhteistyö on mutkatonta, aitoa ja inspiroivaa!”

Nina Auvinen
markkinointipäällikkö, Oiva Isännöinti

Käyttäjäpolkujen suunnittelu

Verkkosivusto, jolla on helppo asioida

Uuden brändin esittelyn ohella sivustouudistuksen toinen tärkeä tavoite oli asioinnin tekeminen helpoksi.

Oivan isännöimien taloyhtiöiden asukkaiden tuli löytää tiensä esimerkiksi isännöitsijäntodistuksen tilaamiseen mutkattomasti samalla kun asunto-osakeyhtiön hallituksen jäsenet paikantaisivat heille tärkeän informaation.

Toisin sanoen, käyttäjäryhmien tunnistamiseen, sivukartan suunnitteluun sekä käyttäjäpolkujen ja konversiopisteiden hahmottamiseen käytettiin paljon aikaa. Oli aihe ja alasivu mikä tahansa, kaikkialla sivustolla on helposti löydettävissä yhteydenotto asiakaspalveluun.

Yhteydenotot on rakennettu paikallisuuden kautta, eli kun löydät oman alueesi isännöitsijän, löydät myös tarvitsemasi suoran yhteyden. 

“MEOM ottaa aidosti huomioon asiakkaan tarpeet ja toiveet, ja ehdotukset ovat aina harkittuja ja perusteltuja. He osaavat luoda vuorovaikutteisen ja avoimen ilmapiirin, jossa yhdessä ideoiden syntyy parhaita mahdollisia ratkaisuja.“

Nina Auvinen
markkinointipäällikkö, Oiva Isännöinti

Markkinoinnin sydän

Kun visiona on muuttaa koko toimialaa

Oiva Isännöinnin syntytarinan ytimessä on halu ravistella koko isännöintialaa. Asiakkaita rohkaistaan yhteydenottoon ja tässä verkkosivuston tarjoama digitaalinen kokemus on tärkeässä osassa. Asiakaspalvelu keskittyy sananmukaisesti palvelemaan asukkaita ja asiakkaita, jolloin isännöitsijät voivat keskittyä huolehtimaan kiinteistöistä.

Sivuston tehtävä on myös vaikuttaa ja vakuuttaa markkinoinnissa ja myynnissä. Visuaalinen ja viestinnällinen erottautuminen osana hyvää käyttökokemusta tärkeää. Oiva haluaa luoda isännöinnin brändin, jossa laatu ja luotettava palvelu yhdistyvät yritykseen, ei yksittäiseen isännöitsijään.

Osana asiakashankinnan pohdintaa ja verkkosivustostrategiaa, kävimme yhdessä läpi sen miten Oivan asiakkaat, nykyiset ja tulevat, palvelun löytävät. SEO:n osalta teimme avainsanatutkimuksen, jonka pohjalta asiakas kykeni paremmin suunnittelemaan sivuston sisältöjä.

Verkkosivuston kehitys jatkuu. Tulossa on muun muassa asukasportaali, joka on huomioitu jo nykyisen sivuston suunnittelussa.

“MEOMin porukka ei pelkästään hallitse alaansa erinomaisesti, vaan heillä on myös ainutlaatuinen kyky tehdä työskentelystä hauskaa ja innostavaa.”

Nina Auvinen
markkinointipäällikkö, Oiva Isännöinti