Olla.fi — Uuden brändin ensiesitys

Mitä teimme

Web design, tekninen toteutus

Alusta

WordPress

Asiakkaasta

60 vuotta toiminut Parviainen Arkkitehdit uudisti brändinsä rohkeasti nimeä myöten ja syntyi uusi arkkitehtitoimisto Olla. Uudistuksen ytimessä on ollut halu ravistella sekä omaa tekemistä että suomalaista arkkitehtien toimialaa ylipäätään. 

Projektista

Uuden brändi-identiteetin ensimmäinen ja tärkein kosketuspiste rakennettiin yhdessä uudelle verkkosivustolle. Hioimme yhdessä sekä brändielementtien että viestien yksityiskohtia. 

Sivuston tärkeimpiä tavoitteita on tuoda esille Ollaa vaikuttavalla tavalla, luoda oikea fiilis ja mutkaton käyttökokemus. Olla haluaa erottua suomalaisista arkkitehtitoimistoista paitsi monialaista yhteistyötä korostavan viestinsä puolesta myös visuaalisesti.

Design

Brändin esittely tyylikkäästi, erottuvasti ja vakuuttavasti

Verkkosivustouudistuksen tärkeimpiä tavoitteita olivat uuden brändin onnistunut jalkauttaminen, erottautuminen kilpailijoista sekä perinteikkään arkkitehtitoimiston osaamisen ja laadun vakuuttava esittely.

Viimeksi mainitussa keskeisiä ovat Ollan referenssit, joita esitellään visuaalisesti näyttävällä tavalla, runsaan ja laadukkaan kuvaston avulla. 

Verkkosivustolle leimallista on yksinkertainen eleganssi. Sivusto avautuu enemmän näyttelyhuoneen kaltaisena kokonaisuutena, kuin markkinointisivustoille tyypillisenä käyttäjäpolkujen ja konversiopisteiden verkostona.

Verkkosivustolla halutaan keskittyä töiden rinnalla myös ihmisiin. Ollan tiimillä on laajaa suunnitteluosaamista ja tätä esitellään näyttävän henkilögallerian muodossa.

Sivuston käyttökokemusta viilattiin myös paljon Ollan oman porukan kesken. Siirtymät ja visuaalisuus ovat harkittuja ja hiottuja. Nyt sivusto on sellainen, jonka takana koko Ollan tiimi voi hyvillä mielin seistä.

”Saimme luotua suomalaisten arkkitehtitoimistojen keskuudessa hyvällä tavalla erottuvat sivuston.”

Terhi Isokuortti
graafinen suunnittelija ja copywriter, Olla

Yhteistyö ja jatkokehitys

Helppo sisällönhallinta positiivisena yllättäjänä

Ydinviestien ja palveluportfolion esittely halutaan usein tehdä visuaalisesti vaikuttavalla tavalla ja näin on myös Ollan tapauksessa.

Tarkemmin tiettyyn aiheeseen keskittyvä asiasisältö tuodaan sivustolle mieluummin artikkelimuodossa. Tätä sisältötyyppiä edustavat Ollan tapauksessa referenssit sekä jatkokehityksessä tekemisen kärkeen nostetut asiantuntija-artikkelit.

Asiantuntijasisällön perustaa on rakennettu yhdessä toteutetulla avainsanatutkimuksella. SEO-tekemisen ohella yhteistyö jatkuu myös muilla tavoilla. Jatkokehityksen suuntaa päivitetään yhteisissä kuukausittaisissa tapaamisissa.

“Mitä enemmän olemme sivustoa käyttäneet, niin sitä parempi käyttökokemus on ollut. Sisällönhallinta on yllättänyt todella positiivisesti. Olemme lopputulokseen erittäin tyytyväisiä.”

Terhi Isokuortti
graafinen suunnittelija ja copywriter, Olla