Referenssi

Powerpark

Powerpark — WordPress-sivusto huvivaltiolle

Mitä teimme

Web design, tekninen toteutus

Alusta

WordPress

Projektista

Huvipuisto- ja vapaa-ajanviettokeskus Huvivaltio PowerParkin WordPress-sivusto jatkaa samaa brändikokemusta vuoristoradasta verkkoon.

Se palvelee helppokäyttöisenä infopakettina satojatuhansia huvipuistovierailijoita sekä toimii tehokkaana asiakashankinnan työkaluna Powerparkin markkinointi- ja myyntitiimille.

Toteutuksen erityispiirteitä

  • räätälöidysti rakennettu tapahtumakalenteri ja panostus mobiilikäytettävyyteen.
  • konseptointivaiheessa ratkaistu laaja informaatiomäärä ja sen jäsentäminen eri käyttäjäpolkujen mukaan

”Tästä tulee hienoin sivusto, mitä suomalaisella huvipuistolla voi olla olemassa.”

Antti Saarikoski
kehitysjohtaja, Powerpark

Käytettävyys

Laaja skaala tietoa helposti löydettäväksi mobiilissa

Yksi suurimmista ajureista sivuston uudistamiselle oli parantaa tiedon löydettävyyttä sekä sivuston käytettävyyttä.

Suuren tietomäärän vuoksi sivuston sisällön tuli olla sekä loppukäyttäjälle että PowerParkin markkinointitiimille hyvin hallittavissa ja helposti löydettävissä. Tärkeänä tavoitteena sivustouudistuksessa oli myös panostaa tehokkaampaan asiakashankintaan verkossa.  

Suurin osa verkkosivuston käyttäjistä on huvipuistossa paikan päällä olevia mobiilikäyttäjiä, joille sivuston tulee tarjoilla kaivattu tieto helposti ja nopeasti. Sivuston rakenne ja ulkoasu suunniteltiin siis erityisesti mobiilinäkymien kautta. Suunnittelussa priorisoitiin navigaation käytettävyyttä, tiedon selkää esittämistä ja konversiopisteiden sijoittelua. 

Laaja kattaus tietoa majoituspalveluista huvipuistolaitteisiin ja aukioloaikoihin on uudella sivustolla sivustoprojektin konseptointivaiheessa hahmoteltujen käyttäjäpolkujen mukaan jäsennelty, jolloin käyttökokemus on sujuva, nopea ja ilahduttava. 

”Halusimme tukea matkan suunnittelua verkossa ennen vierailua mahdollisimman hyvin. Monet perheet suunnittelevat reissua jopa talvella jo kuukausia ennen puistoon tuloa, joten tiedon pitää olla helposti, loogisesti ja nopeasti löydettävissä heti ensisilmäyksillä.”

Antti Saarikoski
kehitysjohtaja, Powerpark

”Kysymykset asiakkailta huvipuistoon liittyen ovat huomattavasti vähentyneet, ja ihmiset ovat selvästi löytäneet tiedon itsenäisesti verkosta verrattuna aiempaan sivustoon.”

Antti Saarikoski
kehitysjohtaja, Powerpark

Brändi

Yhtenäinen brändi huvipuiston juomamukeista digitaalisiin kanaviin

Informaation löydettävyyden lisäksi sivustouudistuksen tärkeimpinä tavoitteina oli tuoda PowerParkin iloinen ja leikkisä brändin luonne esiin myös verkkosivustolla. 

Verkkosivusto on tärkeä osa huvipuistovierailua, joten sivusto toivottiin jatkavan samaa, yhdenmukaista tarinaa: brändin olemuksen tulee olla käsinkosketeltavissa aina PowerParkista verkkoon saakka. Sivuston uudistuksessa onnistuttiin yhdistämään leikkisä brändi-ilme sekä laaja informaatiomäärä selkeäksi mutta ilahduttavaksi kokemukseksi.

”Brändimme ei ole koskaan ollut näin yhtenäinen huvipuistovierailusta digikanaviin. Verkossa pääsee siis nyt jo etukäteen fiilistelemään tulevaa reissua, ja sivustolla saa jo puraisun samasta kokemuksesta, joka jatkuu itse huvipuistossa.”

Antti Saarikoski
kehitysjohtaja, Powerpark

Vauhdin tuntua myös toteutuksessa

Tehokas projekti nopeilla sprinteillä ja iloisella yhteistyöllä

Sivustouudistus tehtiin tiiviillä aikataululla, sillä kesäsesonki on luonnollisesti tärkein ajankohta huvipuistolle palvella asiakkaitaan. Yhteistyössä oli kriittistä pysyä aikataulussa koska puiston avautuminen oli jo näköpiirissä, mikä vaati MEOMin ja PowerParkin tiimeiltä sujuvaa kommunikaatiota, nopeita iterointeja ja luottamusta yhteiseen projektiin.