Webinaari ”Miten rakentaa konvertoiva B2B-verkkosivusto”
Kevään ensimmäisessä webinaarissamme 6.5.2021 nappasimme tarkasteluun B2B-verkkosivustojen konversio-optimoinnin yhdessä Leadoo Marketing Technologiesin CMO ja Co-founderin Santtu Kottilan kanssa. Pureuduimme webinaarissa konvertoivan B2B-verkkosivuston ytimeen, eli siihen miten verkkosivuilta voidaan hankkia lisää liidejä ja yhteydenottoja.
Suuri osa konversio-optimoinnin ympärillä käytävästä keskustelusta liikkuu B2C-verkkosivustojen kontekstissa, joissa kävijämäärät ovat suurempia ja ostopolut tyypillisesti suoraviivaisempia kuin B2B-maailmassa, joissa kosketuspisteitä on monia ja ostopäätös hitaampi. Useimmiten, suomalaisen B2B-verkkosivuston toimintaympäristö vaatii siis hieman erilaista konversio-optimoinnin näkökulmaa.
Webinaarissa tarkastelimme niitä seikkoja, joita verkkosivuston konversiopisteissä kannattaisi ottaa huomioon, ja käsittelimme muun muassa seuraavia verkkosivujen konvertoitumisen esteitä:
- verkkosivuilla on liian kapea ja kävijän seuraavaa askelta palvelematon kattaus konversiopisteitä
- etusivu ei onnistu myymään yritystä
- kävijä saapuu sivustolle ongelman kanssa, mutta sivusto tarjoaa ratkaisun sijaan myyntimonologia
- konversio-optimointia pohjataan pelkkään määrälliseen mittaukseen (analytiikka) ilman laadullista mittausta (käyttäjätestaus)
Katso webinaaritallenne
Mikäli missasit tällä kertaa live-tapahtuman, huoli pois! Pääset lataamaan webinaaritallenteen alta ja perehtymään käytännön vinkkeihin B2B-verkkosivustosi konversioasteen kasvattamiseksi silloin kun sinulle parhaiten sopii.