MEOM Web Studio – kenelle, mitä ja miksi
Maailmassa on liikaa epäonnistuneita sivustoprojekteja, hylättyjä sivustoja ja stressaantuneita markkinoijia. Tuskaa syntyy, kun toimistot vaihtavat suuntaa ja hylkäävät asiakkaansa tai sivustototeutukseen valitaan kumppani väärin perustein.
MEOM Web Studion tehtävänä on tehdä B2B-markkinoijista parempia työssään. Auttaa yrityksiä kasvamaan ja vahvistumaan.
Palvelut, tuotteet, prosessit, työkalut ja frameworkit on rakennettu vuosien aikana koko tiimin yhteistyöllä. Tavoitteenamme on, että onnistutte verkkosivuston avulla vahvistamaan toivottua mielikuvaa, kehittämään markkinoinnin kokonaisuutta, tukemaan myyntiä ja vaikuttamaan kaikkiin ihmisiin, joita yrityksen tulisi kiinnostaa.
Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta
Vuonna 2012 WordPress nosti päätään, mainostoimistokenttä oli murroksessa ja nokkelat nuoret digihiipparit tulivat ryminällä tuottamaan palveluita yrityksille. Tähän murrokseen syntyi MEOM.
MEOMin kulttuurin pohja rakentui, kun neljän henkilön erilaiset osaamiset yhdistyivät. Ei syntynyt teknistä, designillista tai markkinoinnillista kulttuuria, vaan kulttuuri, jossa eri osaamisalueet yhdistyivät tuottamaan yhdessä parasta mahdollista laatua. Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta.
Matkalla tähän päivään MEOM on tuottanut hyvin erilaisia toteutuksia. Verkkosovelluksia, verkkokauppoja, verkkosivustoja ja yksi startup (Brella) on startannut MEOMilta.
Kaikki nämä kokeilut ja opit ovat johtaneet MEOM Web Studion syntymiseen. Yksikön, joka keskittyy vain ja ainoastaan B2B-verkkosivustojen toteuttamiseen.
“Vain verkko[shy]sivustoja”
Isoimmat haasteet toteutuksissa tulevat, jos joku valitsee toimittajan vain teknisen projektiosaamisen perusteella, mutta isoimmat tarpeet liittyvät markkinointiin ja brändiin.
Asiakkaamme toivovat aina sparrausta yrityksen ainutlaatuisuuden kirkastamiseen, palvelukokonaisuuden loogiseen esittämiseen, brändi-identiteetin jalkautukseen ja muihin markkinointiin liittyviin osa-alueisiin, jotka joutuvat koetukselle sivustoa rakennettaessa.
Jotta voimme auttaa juuri niissä vaikeimmissa kohdissa, olemme rakentaneet Markkinoinnin sydän -menetelmän verkkosivustojen rakentamiseen ja jatkuvaan kehittämiseen. Sivuston voidaan nähdä rakentuvan seuraavista palasista:
- Strateginen pohja (markkinointi ja brändi)
- Brändi-identiteetti
- Verkkosivustostrategia
- Sisältökonsepti
- Web Design
- Tekniikka
Tällä videolla olemme selittäneet tarkemmin mistä erinomainen B2B-verkkosivusto rakentuu:
Kun teemme vain B2B-verkkosivustoja pystymme auttamaan asiakkaitamme aivan eri tasolla verrattuna tilanteeseen, jossa tekisimme luovasti kaikkea digitaalista kaikille, jotka ovat siitä valmiita maksamaan.
Fokuksen ansiosta markkinointi, myynti, design, tekninen kehitys, ylläpito ja jatkuva kehitys muodostavat palvelukokonaisuuden, joka ilahduttaa asiakkaitamme nyt ja tulevaisuudessa.
Yhteistyö vuosiksi
Projektien toteuttaminen on meille kaikille mieluisaa. Selkeä alku ja loppu sekä valmiiksi saamisen ilosta seuraava positiivinen hormoniryöpsähdys tekevät ihmisestä projektieläimen.
Projektin jälkeen alkaa sitten se vaikeampi vaihe. Toimiston vinkkelistä toiveet vaihtelevat asiakkaittain enemmän kuin projekteissa ja vasteaikojen toivotaan aina olevan lyhyitä.
Tekninen tuki, hakukoneoptimoinnin tuotteet, design-support ja customer success managerit huolehtivat, että yhdenkään projektitoteutuksen jälkeen asiakasta ei jätetä heitteille.
Minimissään tarjoamme kaikille asiakkaille turvan siitä, että tulevien vuosien ajan nopea ja tehokas tekninen tukemme on käytössänne. Saatte tehtävään dedikoiduilta kehittäjiltä nopeat, ystävälliset ja suomenkieliset vastaukset, kun tarvitsette apua.
Osa asiakkaistamme kehittää laajaa sivustoa jatkuvasti ja tekeminen menee ketterän kehityksen periaatteiden mukaisesti. Tällaisessa mallissa noin kahden viikon sykleissä päätetään yhdessä millä osa-alueilla työskennellään, jotta sivusto palvelee koko ajan paremmin tarkoitustaan.
Ihmiset
Vaikka edellä on puhuttu paljon prosesseista ja malleista, niin asiantuntijaorganisaation onnistumisen ytimessä ovat aina ihmiset. Olemme yhdessä sitoutuneet siihen mitä tässä tekstissä on kirjoitettu. Tekemistämme ohjaavat asiakastyytyväisyyden mittarit ja arvoissamme on erinomaisen laadun tuottaminen.
Haluamme olla (aluksi) Suomen parhaita B2B-verkkosivustojen toteutuksessa ja jatkuvassa kehityksessä. Yhteinen maali on muun muassa auttanut suunnittelijoitamme sisäistämään markkinointia, markkinointikonsultointi on integroitunut customer success managerin rooliin ja kehittäjämme muodostavat Suomen visuaalisimman tekniikan tiimin.
Verkkosivusto on markkinointinne sydän
Verkkosivusto vaikuttaa muiden kanavien visuaalisuuteen ja viesteihin. Se on monesti parhaiten ajan tasalla oleva “brändiohjeistus”, jota arjessa seurataan.
Verkkosivusto vaikuttaa jokaiseen, jota yrityksenne kiinnostaa – työntekijöihin, rekrytoitaviin, asiakkaisiin, prospekteihin, kumppaneihin, sijoittajiin jne.
Koska verkkosivusto on teille tärkeä, on se myös MEOM Web Studiolle tärkeä. Onnistutaan yhdessä nyt ja tulevaisuudessa.