Referenssi

Smartum

Smartumille parhaat työkalut markkinointiin

Mitä teimme

Tekninen toteutus

Alusta

HubSpot CMS

Asiakkaasta

Smartum tarjoaa työsuhde-etuja ihmisille, jotka haluavat voida paremmin ja elää täyttä elämää. Smartum on tehnyt pitkäjänteisesti töitä suomalaisten hyvinvoinnin eteen ja onkin ansaitusti alan tunnetuin brändi: 80 % työntekijöistä ja 87 % yrityspäättäjistä tuntee Smartumin nimeltä.

Projektista

Verkkosivuston uudistuksen päätavoitteita oli, että Smartumin markkinointitiimi kykenee luomaan uusia sivuja ja sisältöjä helposti ja itsenäisesti. Hakukoneoptimointi, suorituskyky, käytettävyys ja analytiikka nousivat myös prioriteettilistan kärkeen.

Smartum vastasi itse sivuston suunnittelusta, joten toimiva yhteistyö kanssamme teknisenä toteuttajana oli tärkeää.  Ostoprosessin aikana sopivimmaksi julkaisualustaksi nousi HubSpot, jota Smartum hyödynsi jo monin tavoin markkinoinnissa. Keväällä 2020 uudistunut HubSpotin CMS on nykyisin yhä varteenotettavampi alusta inboundiin panostaville toimijoille.

“Sisällönhallinta HubSpotissa on markkinointitiimille helppoa ja nopeaa räätälöityjen ja helposti muokattavien moduulien ansiosta. Eri kieliversioiden ylläpito ja hallinta sujuu näppärästi. Olemme tyytyväisiä myös selkeään tiedostojen hallintaan sekä monipuolisiin analytiikka- ja raportointimahdollisuuksiin, joita HubSpot tarjoaa.“

Web Vitals

Suorituskyky

Smartumin sivusto todistaa, että HubSpotilla voi toteuttaa erinomaisen käytettäviä ja nopeita verkkosaitteja. Vahvasti visuaalisen sivuston saattaisi kuvitella latautuvan hitaammin, mutta Smartum.fi saa Googlen Core Web Vitals -metriikalla erinomaiset arviot. Tämä on hyvä uutinen sekä brändille sekä hakukonenäkyvyydelle.

“Projekti eteni sovitusti aikataulussa ja ilman ikäviä yllätyksiä. MEOMin analyysi hakukonenäkyvyydestä auttoi meitä sisällöntuotannossa ja HubSpotin CMS:n käyttöön laadittujen selkeiden ohjeiden avulla pystymme  itsenäisesti ylläpitämään sivuja.”

Smartum